Wednesday, December 22, 2010

finally...

finally, i've got my final decision. i've decided already. i have choose to further my degree at UiTM Shah Alam.
something yang susah sangat nak diputuskan. tak tau berapa lame da aku ambik masa tuk decide ni.
bagai separuh gila aku fikir mana 1 yang aku patut pilih. and at last, aku pilih tuk pegi shah alam.
aku pon xtau dari mane aku dapat kekuatan and keyakinan tuk aku pegi sana. and even, betol ke keputusan yang aku da ambik nih.
tp, aku tau aku tak bole nak fikir cam tu lagi. aku da pon buat keputusan ni dan aku kena go on dengan apa yang aku da pilih. aku tak pernah terfikir yang cam ni susah rupenye nak memilih. macam-macam perasaan lah yang ada tem nak wat keputusan. Allah je yang tau perasaan aku. orang lain mungkin nampak mudah. tapi hakikatnye, Ya Allah. tak mampu aku bayangkan. hoho. overla plak ayat. haha
setelah aku dapat berbagai-bagai pandangan dan pendapat. ada yang positive and ada yang negative. aku pon cuba merenung-renungkan segala pandangan dan pendapat tu. termasuk pendapat daripada lecturer aku.
and the most important aku kena tanya hati aku sendiri. lastly, i make my final decision. and that's it. i've decided ! Ya Allah. bila da buat keputusan ni lagi berat dugaannya. Ya Allah, kuatkanlah semangat aku, redhakanlah hatiku. yela, siapa yang tak sedih bila nak tinggalkan tempat dan orang-orang yang pernah membawa makna dalam hidop kite kan. UiTM Merbok dan segala apa yang ada di dalamnya pernah menjadi sesuatu yang sangat bermakna dalam hidop aku. kat situ aku kenal kawan-kawan yang sentiasa support aku sekarang, kat situ aku dapat lebih mengenali erti hidop, dan kat situ jugak yang sedikit sebanyak da mengubah  diri aku menjadi lebih dekat dengan Allah. macam-macam yang aku dapat selama aku study kat situ. aku sangat-sangat bersyukur sebab pernah berada di UiTM Merbok. and i feel i'm the luckiest person coz i was given that. aku da mule rindu kat kawan-kawan aku kat merbok. and sumer moments kat sana. i missing all that damn much. and believe me or not, i'm crying rite now. oh no, i really2 hate when i'm starting to drop my tears. :'( please don't...but it's ok. i just want to let it all go now. so that tomorrow i'll never cry anymore.
mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku ni. aku percaya tu. aku harap akan ada harapan and cahaya baru tuk aku kat shah alam nanti. harap-harapnya ada rezeki aku kat situ. amin.....
UiTM Merbok, tetap dan sentiasa di hati. UiTM Shah Alam, you wait there, i'll take your challenge ! ^_^

p/s : kawan-kawan, orang mintak maaf coz tinggal korang sumer. wlopon berat sangat tapi ni la keputusan yang orang ambik. apa yang orang harapkan sangat doa korang yang tak putus-putus tuk orang. jangan lupa yeh. orang pon doakan korang gak. orang sayang sangat kat korang ! <3

1 comment:

  1. gud luck ana...i really miss u right now..huhuh...harap dpt jumpe ana g lpz nie..

    ReplyDelete