Sunday, December 19, 2010

konfius oh konfius...

salam 1 malaysia sume ! hoho. post kali nih aku nak citer yang aku tersangat la konfiusnya untuk memilih.
memilih apa ? mari kita same2 pikirkan. wahaha. gile ke ape ? 
citer die sebenar macam ni. pada satu pagi yang aku sangatlah mengantok. haha. perlu kah ? aku pon online la. 2 je la pon keje time aku tengah boring. huhu. aku pon try la bukak web uitm. dengar kata result tuk masuk degree da kuar. aku pon dengan semangatnye mengecek la. (tolong jgn jd perosak bhse yeh) huhu.
aku cek la result permohonan aku tuk fast trek yg aku saje2 mintak tuh. men2 la konon. wahaha.
aku pun masukkn la nombor ic aku. tetibe kuar 'permohonan anda tidak berjaya'. yeke ? ah, lebih kurang camtu la bunyik nyer. haha. aku pon berasa 'tak pe la. tak de rezeki'. (de ke rse cm2 ??)
pas tuh, selang beberapa hari aku try cek lg skali. dengan perasaan yakin tak dapat aku tekan nombor ic aku.
tetibe secara tak semena-mena kuar pulak surat tawaran sambung degree kat uitm shah alam. 
aku pun buat muka pelik. camne boleh jadik camnih? rupe-rupenyer yang b4 ni aku cek tersalah tekan link.
boleh pulak macam tuh eh. haha. lain pulak citernye, sejak dari haritu aku mule lah menjadi seorang yang paling konfius. waaaaa. tolong !! camana nih ? aku tak tau nak pilih yang mana 1. shah alam or merbok ??
tidak ! aku tak suka memilih. tolong jangan suh aku pilih bole ? banyak la. aku yang mencetuskan segala-galanya bole plak nak cakap cam tuh. wohoho. tapi siyes aku da sangat-sangat buntu nih. nak kena buat solat istikharah tuk kali kedua nih. hoho
aku cam nak je pegi shah alam tu tapi dalam masa yang sama aku cam nak stay kat merbok gak. 
camne nih ?? penat da aku pikir tapi still konfius lagi. mungkin gak sebab banyak sangat pandangan dan pendapat kot. sampai bercelaru otak aku dibuatnye. tapi, papepun aku rase still kena gak dengar pendapat orang. then, sekarang ni, memang aku sangat-sangat berharap petunjuk daripada Allah. Dia yang tahu segala-galanya. Ya Allah tolonglah permudahkan jalan aku untuk memilih. tunjukkanlah aku destinasi yang tepat untuk aku pilih. i really-really need Your guide, Ya Allah. Amin. 

No comments:

Post a Comment